Friday, November 03, 2006

Πάμε κατάληψη;

- Πού πας;
- Στο σχολείο πάω βρε μάνα! Τι ερώτηση κι αυτή!
- Μα παιδάκι μου το σχολείο σας τελεί υπό κατάληψη
- Φυσικά, αφού αγωνιζόμαστε για έναν σκοπό
- Ναι αλλά η κατάληψη δημόσιου κτιρίου αποτελεί αδίκημα. Και μεγάλο μάλιστα
- Μα τι λες τώρα βρε μαμά. Δικαίωμά μας είναι! Αφού σε όλη την Ελλάδα το κάνουν! Όταν οι άλλοι απεργούν και διαμαρτύρονται στους δρόμους δεν λες ότι είναι κακό.
- Παιδάκι μου αυτό είναι διαφορετικό. Η απεργία και οι πορείες είναι συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα. Το να καταλαμβάνεις δημόσια κτίρια δεν είναι. Στο παρελθόν είχαν κινηθεί και εισαγγελείς.
- Άντε βρε μαμά με τις ηθικές σου βλακείες. Αφού θα είναι όλοι εκεί και θα είναι και ο Χ που ξέρεις πόσο πολύ μου αρέσει.
- Γλυκιά μου δεν το βρίσκω και τόσο σοφό να περνάς την ώρα σου μέσα σε έναν χώρο στον οποίο ύψιστη αρχή είναι οι έφηβοι που τον έχουν καταλάβει.
- Δε θα κάνουμε τίποτα κακό, απλά θα καθόμαστε, έχουμε καλό σκοπό λένε
- Μα κι αυτό κακό είναι τον κυνηγάτε με λάθος τρόπο…
- Υπερβολές, και τι θα γίνει δηλαδή; Θα μας σκοτώσουν; Θα μας βιάσουν; Άσε μας ρε μαμάκα. Σου λέω θα πάνε όλοι. Θα πάει κι ο Χ, θα είναι και τα κορίτσια. Θα τραβήξουμε και βιντεάκια να δεις πως θα περάσουμε, άντε γεια τώρα γιατί θα αργήσω!


Και κάπως έτσι ανάμεσα σε 8 εφήβους που παρανομούν, με την ευχή μας, κάποιοι παρανόμησαν λίγο παραπάνω…

Κι εμείς εδώ γεμίζουμε κυρα-κατίνες που το παίζουν δικαστές ψάχνοντας αθώους και ένοχους.

Και για άλλη μια φορά οι ρίζες του προβλήματος συνεχίσουν να αναπτύσσονται χιλιάδες μέτρα έξω από το οπτικό μας πεδίο.

Καλημέρα Ελλάδα

17 comments:

nosyparker said...

Άκου τώρα κι αυτό:
Σήμερα επιτέλους 2 μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, βγάλαμε οριστικό πρόγραμμα στο μικρό μας σχολείο. Αυτό γιατί μεχρι τώρα δε μας είχαν στείλει καθηγητές όλων των ειδικοτήτων (ακόμα μας λείπει μουσικός και τεχνολόγος) κι έτσι υπολειτουργούσαμε. Η Γ γυμνασίου λοιπόν βλέποντας πρώτη φορά στο νέο πρόγραμμα 4 7ωρα κι ένα 6ωρο επαναστήτησε. Τα παιδιά νομίζανε ότι εμείς απλώς αυθαιρετούμε κι αποφασίσανε από Δευτέρα να κάνουνε κατάληψη. Όταν καταφέραμε να τους πείσουμε ότι ΑΥΤΟ είναι το πρόγραμμα που πρέπει να ακολουθούν σύμφωνα με το νόμο, είπαν ότι θα κάνουν κατάληψη επειδή μέχρι τώρα δεν κάνανε το πρόγραμμά τους κανονικά (δηλαδή τα 4 7ωρα). Μπορείς να βγάλεις άκρη εσύ τώρα; Και μετά βγαίνουν και λένε ότι οι ίδιοι οι καθηγητές υποκινούν τις καταλήψεις :-/

Γείτων said...

Βαρέθηκα να διαβάζω από τις κατίνες, και τους βαρύμγκες φασίστες των γκεττο των μπλογκς "κι αν η κοπέλα ηταν ελληνίδα;" "κι αν οι βιαστές ήταν αλλοδαποί;"

Αν εσεις που το παίζετε και γονείς είχατε μάθει στα παιδιά σας να διεκδικούν τα δικαιώματά τους με σωστό τρόπο; Δύσκολο έ; Που να ξέρουν αυτοί από τέτοια τώρα... Και μετά κατηγορούν τους Καθηγητές. Όχι κύριοι ο καθηγητής δεν υποκινεί τις καταλήψεις. Στην οικογένειά σας ψάξτε το πρόβλημα, όχι στις οικογένειες των άλλων και στο μεξικό και στην αφρική. Σώστε την δική σας οικογένεια πρώτα και μετα διατυμπανύστε τις παιδαριώδεις απόψεις για τις οικογένειες των άλλων.

Καλημέρα Νοζυ

Atron said...

Αυτο με τους γονείς ξαναπέστο ρε γείτονα. Δηλαδή μόνο με ασυνόμευση δουλεύει η ανθρωπότητα? Τι να πω πια... Και θα συμφωνήσω ότι οι καθηγητές, χωρίς να είναι ανεύθυνοι για την διάπλαση των χαρακτήρων των παιδιών, έχουν σημαντικά μικρότερη ευθύνη από τους γονείς.

Ο γονιός είναι το αρχικό πρότυπο του κάθε παιδιού. Τους γονείς μιμούνται, τους γονείς θαυμάζουν τα παιδιά, όχι τους δασκάλους.

Γείτων said...

N αγιάσει το στόμα σου ρε άτρον. Συμφωνώ και επαυξάνω.
Καλησπέρα κιολας :)

RaZzMaTaZz said...

Και οι καθηγητές όμως δεν είναι αθώοι. Όχι επειδή δεν "διάπλασαν σωστά" τους χαρακτήρες των παιδιών κι εγώ δεν ξέρω τι. Αυτό βέβαια και θα γίνει στο σπίτι. Έχουν όμως ευθύνη όσοι βλέπουν τα στραβά και αδιαφορούν. Όσοι δεν προσπαθούν να προσεγγίσουν τα παιδιά κι έχουν τη λογική του στυλ "αφού δεν τα έμαθαν σπίτι τους, από μένα θα τα μάθουν;" ΝΑΙ κύριε. Όχι μόνο από σένα αλλά ΚΑΙ από σένα. Δώσε το παράδειγμα κι ας παει στον άπατο. Δως το όμως το ρημάδι. Αλλά πολλοί έχουν βολευτεί (μονιμότητα uber alles) κι ούτε τα στοιχειώδη κομμάτια της δουλειάς τους (μετάδωση γνώσεων) δεν κάνουν καλά -πόσο μάλλον τα "περαιτέρω" , δηλαδή να λειτουργούν σαν πρότυπο του μαθητή.

Με τέτοια παραδείγματα συγνώμη αλλά δεν απορώ που γίνονται και καταλήψεις με αιτήματα "τετράγωνη τυρόπιτα". Κατ' εμέ, όποιος παει να βγάλει λάδι τους καθηγητές ή δεν έχει ιδέα τι γίνεται στα δημόσια σχολεία (επειδή ποτέ δεν πήγε σε δημόσιο ή επειδή τελείωσε πριν 30 χρόνια κι έχει χάσει επαφή) ή είναι ο ίδιος καθηγητής.

Γείτων said...

Κατ' αρχάς θα σου πω ότι και σε δημόσιο σχολείο τελείωσα, και γνωρίζω πάρα πολυ καλά τον κλάδο των καθηγητών.Δεύτερον δεν είμαι καθηγητής.
Τρίτον: Μαθηματικός, φιλόλογος, φυσικός, και όποια άλλη ειδικότητα σου αρέσει. Οι άνθρωποι είναι επιστήμονες. Κατέχουν εις βάθος την επιστήμη τους, και έργο τους είναι να μεταδώσουν τις βασικές αρχές της στους μαθητές. Δεν είναι "πρότυπα του μαθητή" οπως λες, είναι διδάκτορες ενός πολύ συγκεκριμένου αντικειμένου.
Αν ένα κωλόπαιδο τυγχάνει να είναι και ηλίθιο, το να του μάθει κάποιος μαθηματικά ειναι προσωπική του επιτυχία. Το να μην του μάθει ότι δεν είναι η τετράγωνη τυρόπιτα λόγος για κατάληψη, δεν ειναι αποτυχία του όμως.
Πληρώνεις ανθρώπους να κάνουν μια δουλειά (πχ διδασκαλία φυσικής) και τους κατηγορείς γιατι δεν κάνουν μία εντελώς διαφορετική δουλειά απο αυτήν που τους ανέθεσες (δηλαδη να διορθώνουν τα κοινωνικά σφάλματα). Μπερδεύεις τις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών με αυτες των κοινωνικών λειτουργών.
Οι καθηγητές ευθύνονται για τις καταλήψεις όσο ευθύνονται οι οδοντίατροι για τα απαγορευτικά στο λιμάνι του πειραιά.
Απλά ψάχνετε κάπου να τα φορτώσετε. Αλλά οι επιστήμονες δεν είναι κόκορες. Φορτώστε τα στις υπόλοιπες κότες που περιτριγυρίζουν τα βλαστάρια σας.

Γείτων said...

ΥΓ, όσο για αυτό το επιχείρημα : "Με τέτοια παραδείγματα συγνώμη αλλά δεν απορώ που γίνονται και καταλήψεις με αιτήματα "τετράγωνη τυρόπιτα". Κατ' εμέ, όποιος παει να βγάλει λάδι τους καθηγητές ή δεν έχει ιδέα τι γίνεται στα δημόσια σχολεία (επειδή ποτέ δεν πήγε σε δημόσιο ή επειδή τελείωσε πριν 30 χρόνια κι έχει χάσει επαφή) ή είναι ο ίδιος καθηγητής. "
1)δεν στηρίζεται πουθενά
2)Είναι αυθαίρετο
3)είναι βλακώδες.
Εάν γενικότερα οι συλλογισμοί σου μοιάζουν με αυτόν, τότε μπορείς όντως να τα φορτώσεις στον καθηγητή της φιλοσοφίας σου

RaZzMaTaZz said...

Δεν εξέφρασα σωστά αυτό που ήθελα να πω. Δεν μιλάω για όλους τους καθηγητές, αλλά γι' αυτούς που δίνουν _κακό_ παράδειγμα. Τους ανεύθυνους, τους τεμπέληδες, τους κάφρους, τους όπως θες πες τους. Δεν μπορώ να δεχτώ οτι επειδή κάποιος είναι καλός επιστήμονας (αν ειναι δηλαδή) έχει όλο το δικαίωμα να είναι κάφρος όταν έχει να κάνει με παιδιά.

Όταν κάποιος διδάσκει σε σχολείο είναι *και* παιδαγωγός. Όχι παιδονόμος ούτε αστυφύλακας φυσικά. Πιστεύω να καταλαβαίνεις τώρα τι εννοώ και για ποιές περιπτώσεις μιλάω, και τι εννοώ όταν λεω πρότυπο. Αν νομίζεις οτι κάπου κάτι έχω καταλάβει λάθος, σε παρακαλώ εξήγησέ μου.

Φυσικά και δεν φορτώνω όλες τις ευθύνες στους καθηγητές. Ίσως να εκφράστηκα λίγο πιο απόλυτα απ' ότι ήθελα, σόρυ. Απλά πρέπει να αναγνωρίζουμε και τα στραβά όταν τα βλέπουμε, αυτό ήθελα να πω. Κι επειδή τυχαίνει να τα έχω δει και να τα έχω ζήσει, μου βγήκε λίγο πιο φορτισμένο το σχόλιο.

Τις ευθύνες του κοινωνικού λειτουργού τις ξέρω πολύ καλά και όντως, είναι λάθος και δεν πρέπει να πέφτουν στους ώμους του καθηγητή. Είναι επίσης λάθος όμως να του αφαιρούμε πλήρως την κοινωνική ευθύνη. Ένα -απειροελάχιστο, εντάξει- κομμάτι το έχει. Ο σωστός επιστήμονας δε φαίνεται μόνο στο αντικείμενό του, αλλά και στη συμπεριφορά του.

Φιλικά,
RaZz

Γείτων said...

Το λάθος βρίσκεται στην γενίκευση. Τώρα που μου λες ότι μιλάς απλώς για τα μαύρα πρόβατα του κλάδου, συμφωνώ μαζί σου. Μη ξεχνάμε όμως ότι μαύρα πρόβατα υπάρχουν παντού.
Ναι κάποιοι αμαυρώνουν τον κλάδο των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, όπως κάποιοι άλλοι τον κλάδο των γιατρών κλπ. Από εκεί μέχρι το συμπέρασμα ότι οι καθηγητές σαν σύνολο υποκινούν τις καταλήψεις υπάρχει ένα τεράστιο λογικό χάσμα.

Κλείνοντας να σου πω ότι ο σωστός επιστήμονας φαίνεται στην επιστήμη του και μόνο όπως και ο σωστός καλλιτέχνης στην τέχνη του. Δε με απασχολεί αν και κατα πόσο ήταν κάθαρμα ο Henry Miller διότι ειναι ενας απο τους μεγαλύτερους λογοτέχνες όλων των εποχών. Το ίδιο ισχύει και για τον Isaac Newton και οποιονδήποτε επιστήμονα.

Fingo said...

Εαν ενας φυσικος η χημικος κτλ δεν ηθελε να ειναι δασκαλος να πηγαινε να δουλεψει στο Χημειο του Κρατους η οπουδηποτε αλλου ΕΚΤΟΣ απο σχολειο.Ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του να ειναι ΚΑΙ παιδαγωγος εκτος απο χημικος.Εκτος απο αυτο πρεπει να μπορει να περασει αυτα που ξερει στους μαθητες.Απο εκει αρχιζουν ολα τα προβληματα.Γειτων θεωρω οτι την ολη κατασταση την βλεπεις απο μια συγκεκριμενη οπτικη γωνια.Οι κακοι καθηγητες οι οποιοι ειναι και κακοι παιδαγωγοι ειναι η πλειοψηφια και οχι η μειοψηφια.

Γείτων said...

Ο καθένας γνωρίζει από 50 μέχρι 100 καθηγητές και αρχίζει να μιλάει για πλειοψηφίες, λες και πήρε αντικειμενικό δείγμα από τις δεκάδες χιλιάδες των καθηγητών που υπάρχουν στην ελλάδα. Μιλάς με μία σιγουριά για την πλειοψηφία λες και έχεις αδιάσειστα στατιστικά στοιχεία που το αποδυκνείουν μα δε σε βλέπω πουθενά να παρουσιάζεις τα στοιχεία. Δεν βλέπω καν επιχείρημα μα μόνο αυθαίρετες δηλώσεις.

Επισης σε σχέση με αυτό: "Εαν ενας φυσικος η χημικος κτλ δεν ηθελε να ειναι δασκαλος να πηγαινε να δουλεψει στο Χημειο του Κρατους η οπουδηποτε αλλου ΕΚΤΟΣ απο σχολείο"

Ποιός μίλησε για δασκάλους; Εδω μιλάμε για καθηγητές. Τα χεις μπερδεμένα στο κεφάλι σου.

Και πριν μιλήσεις για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να είναι παιδαγωγή, ρίξε μια ματιά στο προγραμμα των εγκεκριμένων από το κράτος σχολών οπου σπουδάζουν. (όπου τα παιδαγωγικά ανέρχονται στο 1/50 της ύλης)

Ακόμη για το ότι πρέπει να ξέρει να μεταδίδει τις γνώσεις του που λες, συμφωνώ και το έχω ήδη πει στο 3το σχόλιο μου. εδω:
"Οι άνθρωποι είναι επιστήμονες. Κατέχουν εις βάθος την επιστήμη τους, και έργο τους είναι να μεταδώσουν τις βασικές αρχές της στους μαθητές"

Τέλος μην ξεχνάτε ότι η ελλάδα είναι μια από τις χώρες που βγάζει από τα μεγαλύτερα ποσοστα διακεκριμένων επιστημόνων. Αυτο λέει πολλά για την πλειοψηφία των εγχώριων παιδαγωγών. Ακόμη και το γεγονός ότι ο καθένας μπορεί να τους κατηγορεί γραπτά, με τέτοια ευχέρια λόγου όπως κάνετε εσείς και πολλοί άλλοι, οφείλεται εν μέρει στην ποιότητα του έργου τους μέχρι σήμερα.
Αυτό είναι και το φαινόμενο που ονομάζουμε αχαριστία άλλωστε

Fingo said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Γείτων said...

Fingo το αλλαζονικό σου υφάκι και η ευθυκρισία που ΝΟΜΙΖΕΙΣ οτι σε χαρακτηρίζει δεν αρμόζει και τόσο στην ηλικία σου. Δεν μιλάς με επιχειρήματα μα με συνεχείς ανευ λόγου και βάσης απαξιώσεις. Δε με απασχολεί πόσα λεφτά βγάζει ο μπαμπάκας σου, και δεν νομίζω ότι ένας απόφοιτος λυκείου διαθέτει τα φόντα να κρίνει το σε τι ποσό θα έπρεπε να ανέρχεται η αμοιβή ενος επιστήμονα. Ξεφεύγεις από το θέμα του ποστ, μα αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι ότι δεν δείχνεις να σέβεσαι μία πολύ μεγάλη μερίδα του πληθησμού. Μπορείς να κατηγορείς απρόσκοπτα όποιον γουστάρεις αλλά όχι εδώ μέσα. Εδώ μιλάμε με επιχειρήματα και με σεβασμό. Και διαβάζουμε πριν μιλήσουμε. (το τελευταίο στο λέω διότι αν είχες διαβάσει προσεκτικά τα σχόλια μου θα είχες δει ότι έχω καταρρίψει τα τελευταία ατοπήματά σου πολύ πριν τα γράψεις.)
Δώσε προσοχή στα παραπάνω και ξαναμίλα μόνο αν έχεις να πεις κατι ουσιαστικό. Εδώ δεν είμαστε τοιχοι τουαλετας να βγάζεις τα παιδικά σου απωθημένα.

Fingo said...

Για αυτο διεγραψες το σχολιο μου?Ενω τα δικα σου για τον μπαμπακα μου οπως λες δειχνουν την δικια σου ωριμοτητα?Οχι βεβαια.Και οταν και οι ιδιοι επιστημονες οπως λες οι οποιοι ειναι εκτος σχολειου λενε τα ιδια με μενα μαλλον κατι δεν παει καλα.

Γείτων said...

Nαι κατι δε παει καλά. Ή οι επιστήμονες που αναφέρεις έχουν κάποιες σκοπιμότητες, και βρίσκουν στον δρόμο τους αμόρφωτα πρόβατα (καλημέρα fingo) να τις στηρίξουν

Fingo said...

Το αμορφωτος να υποθεσω οτι φαινεται επειδη διαφωνω?Μας κατηγορεις οπως παντα οτι κρινουμε αυθαιρετα.Δεν βλεπω ομως να κανεις κατι διαφορετικο.Ετσι?

Αλέξανδρος Ζήβας said...

Αποκωδικοποίηση....: ψυχής, σιωπής, θρησκειών, μυθολογιών,.....
Σχηματοποίηση λόγου, θεογονία, κοσμογονία,....
URL : www.siopi.gr
Γεια/////